ב"גנזך קידוש השם" מציינים את…

שקעה השמש בצהריים

תשעים שנה לימי האבל על הסתלקותו של גדול הדור, הגאון רבי מאיר שפירא זצ"ל.

המנהיג הנערץ והכביר שבחזונו ובכוח מנהיגותו האיר את פני העולם היהודי בכל קצוות תבל, נפטר לאחר מחלה קצרה לפני תשעים שנה בדיוק. הסתלקותו בטרם עת הרעידה את הלבבות והסעירה את הקהילות היהודיות בכל אתר ואתר.

מועטים המנהיגים שהותירו חותם כה עז עלי אדמות כמו מנהיג היסטורי זה, אשר מזה קרוב למאה שנים השפעתו הולכת וגוברת, הולכת ומשתבחת, ודמותו הבהירה, המשפיעה והכובשת ממשיכה להזריח אור בחייהם של מאות אלפים.

על דמותו של הרב נכתב רבות, והמיצג של גנזך קידוש השם "אור מלובלין" נגע בליבותיהם של רבבות בני נוער, כמו גם ערכות הלימוד ומפעלי ההנצחה של גנזך קידוש השם העוסקים בדמותו ובמורשתו של הרב זצ"ל.

תשעים שנה חלפו מאותם ימי אבל, וזה הזמן להוציא מהארכיון תמונות ומסמכים מאותו פרק ולהתרגש מהקולות, מההדים, מהרשמים ומהתחושות שליוו את הימים הרחוקים ההם, ולהתחלחל מהמחשבות המחרידות על התקופה ומיליוני היהודים שחיו בה בעוז ותעצומות ולא ידעו שתוך שנים ספורות רובם המוחלט כבר לא יהיו כאן… למעלה, לרקיע השמיים, יעלו המה מתוך עינויי תופת ומיתות משונות, ומהר מאוד כבר יתראו עם המנהיג הנערץ בישיבה של מעלה.

ה"לובלינער טאגבלאט" ביום הפטירה

תיאור יום הפטירה מתוך הספר "מאיר באהבה"

ההלוויה ברחוב ליוברטוסקה

קישור לתיאור ההלוויה וההספדים בעיתון לובלינער טאגבלאט (יידיש) https://forum.otzar.org/download/file.php?id=64625

המצבה

יודישע טאגבלאט  

האוהל והציון כיום

"אבל גדול ליהודים"

הישיבה בקריאה נואשת לעזרה

"יחי צבא ישראל המנצח" כרטיס ברכה משארית הפליטה. תמונת הרב מתנוססת במרכז

אביו של רבי מאיר שפירא, הרב יעקב שמשון שפירא, שבארכיון גנזך קידוש השם מופיעות תמונות מהשתתפותו בשיעורים שמסר בנו ביח"ל, שרד את המלחמה, ובשנת תש"ח הפעיל מאמצים להעלות את ארונו הק' של בנו לארץ ישראל. הינה ידיעה בעניין מעיתון המודיע.