ביקור צוות המשרד לשוויון חברתי ב"גנזך קידוש השם"

מנכ"ל המשרד לשיווין חברתי מר מאיר בינג ביקר ב"גנזך קידוש השם", בראש צוות בכירי המשרד. את פניו קיבלו המנכ"ל, יו"ר ההנהלה וראשי הארכיון ומפעלי התיעוד וניצול השואה מר מאיר אוריך.

מר בינג ופמלייתו התעניינו אודות 'מפעל ההצלה' שמתנהל בימים אלו ב"גנזך קידוש השם", מפעל שכולו הצלת עדויות מפי ניצולי שואה, טרם יהיה מאוחר.

ב"גנזך קידוש השם" שוקדים על רשימות ניצולי השואה אשר טרם סיפרו את עדותם, ולפי הדיווח שמסר הרב סקולסקי בפני המשלחת, נוספו למאגר העדויות, בשנת 2023 למעלה מ- 150 עדויות של ניצולי שואה שסיפורם עד כה לא תועד כלל!

זו מלאכת קודש אשר פעיליה, בנחישות ורגישות, עובדים עליה סביב השעון ומגיעים להישגים בל ייאמנו.

בפני המשלחת סוקרו המאמצים והמשאבים המושקעים בפרויקט זה, כמו גם מבצע תמלול הראיונות שמושלם בימים אלו, במסגרתו נכתבו ונערכו למעלה משישים אלף (!) דקות של שיחות עם ניצולי שואה, כל שיחה כזו – עולם ומלואו; כל עדות של שריד שואה שופכת אור על נקודה נסתרת, חבויה, מאותה תקופת חושך ועלטה שאסור לנו לעולם לשכוח אותה.

הגב' יוד ציינה לשבח את שיתוף הפעולה עם "יד ושם"; שותפות עניינית ותועלתית שמניעה את פרויקט התיעוד הייחודי ומניפה אותה לממדים הנוכחיים.

כן ציינה לשבח את מר שלום בוחבוט, ה"פרויקטור"  של המשרד לשוויון כלכלי שתרומתו מכרעת לקידום המיזם.

לסיכום הביקור הממושך הביע מנכ"ל המשרד לשיווין אזרחי מר מאיר בינג, את הערכתו הרבה לפרויקט התיעוד בע"פ ועל המקצועיות המרשימה של פעילי "גנזך קדוש השם" המבצעים את מלאכת הקודש במסירות ודבקות במטרה, בתקווה שהפרויקט יימשך גם בשנים הבאות.

ניצול השואה מר מאיר אוריך שיבח את מפעל העדויות והציע למנכ"ל המשרד מר מאיר בינג לשתף יותר ויותר את ניצולי השואה החיים עמנו באירועים ממלכתיים.

לסיום יצאו שוב ראשי "גנזך קידוש השם" בקריאה לניצולי השואה שסיפורם עדיין לא תועד, ולבני משפחותיהם, להצטרף לפרויקט מהר ככל האפשר, ויפה שעה אחת קודם, למען יידע דור אחרון.