שר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר בביקור ב"גנזך קידוש השם"

שר התרבות והספורט חה"כ חילי טרופר ערך ביקור ב"גנזך קידוש השם" על מנת להתרשם מפעילותו, בליווי מ"מ ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט.

הרב דוד סקולסקי המנהל הכללי של "גנזך קידוש השם" קיבל את פניו ופרס בפני השר את מטרות היסוד של "גנזך קידוש השם" אשר הוקם ע"י הסופר וחוקר השואה ר' משה פראגר ז"ל לפני 56 שנים.

המנכ"ל עמד על ההפקות הרבות של "גנזך קידוש השם", הכוללות סרטי תיעוד, מערכי העשרה, תערוכות ניידות וקבועות המשרתות סופרים, חוקרים, עיתונאים, מועדוני נוער, כוחות הוראה, סטודנטים, תלמידים וכו'.

הרב חנוך זייברט, בן לניצולי שואה, הפועל ללא לאות למען הקמת המבנה החדש ל"גנזך קידוש השם", הביע את האתגרים הניצבים בפני "גנזך קידוש השם". לדבריו עד כה הוצדק השם "גנזך" מלשון גניזה, כאשר במשך שנות פעילותו נאגרו בו, בעמל נמלים, אוצרות חומר תיעודי וחזותי וכן חפצים הקשורים לשואה שאין ערוך לחשיבותם. הגיעה העת להציג את האוצרות הללו ולהנגיש אותם לכלל הציבור. 

יו"ר העמותה, הגב' רחל יוד, הציגה בפני כבוד השר את פעילותו של "גנזך קידוש השם", הן במישור החינוכי והן במישור הארכיוני, ואת השקעתו בפעולות תיעוד, הצלת עדויות והנצחה.

הגב' תמר שרייבר, הארכיונאית הראשית, הרחיבה בפני השר על פרויקטים תיעודיים ייחודים מסוגם ובעלי חשיבות היסטורית ותרבותית עצומה בהם עוסק הארכיון.

המזכיר ר' צבי סקולסקי ציין את העובדה שבין "גנזך קידוש השם" למשרד התרבות קיים קשר אמיץ ורב שנים, הוא  ציין לשבח את בכירי משרד התרבות הגב' גלית ווהבה שאשו, את הגב' כלנית שמיר והגב' רויטל מזרחי ושאר עובדי המשרד על הלב הפתוח והאוזן הקשבת ש"גנזך קידוש השם" זוכה לקבל משך שנים רבות.

השר הביע את התפעלותו מפעילותו הייחודית של "גנזך קידוש השם" בקרב המגזר החרדי בפרט ובקרב הציבור הכללי בכלל ואף הציע לקיים פגישה מקצועית בין עובדי משרד התרבות לצוות "גנזך קידוש השם" על מנת להעמיק את שיתוף הפעולה בין הגופים ולהפוך אותו לפורה ומשמעותי יותר.

בסיום הפגישה הוקרן קליפ מתוך סרט דקומנטרי חדש "רסיסי ילדות" אשר הופק כתצאה מחקר ארוך ויסודי שערך צוות הארכיונאים ב"גנזך קידוש השם".