שיגרה מבורכת ועמוסה של ימי עיון אינטנסיביים בבית "גנזך קידוש השם" ובבתי ספר ברחבי הארץ

ימי העיון הייחודיים מבית היוצר של גנזך קידוש השם מחוללים את הבלתי יאמן בקרב אלפי בני נוער מכל קצות הקשת.  בימי העיון נחשפים בני הנוער לתכנים המופלאים שהופקו בידי צוותי החינוך, המדיה וההוראה, ומבינים, את המשמעות הפנימית של "גבורת הרוח היהודית" עליה שמעו רבות, ללא שהתאמצו יתר על המידה לרדת לעומק המושג.

די היה, למשל, לחזות בפניהן של קבוצת בנות גדולה, שבאו ליום הפעילות של הגנזך אחרי טיול ארוך, כך שמורותיהן סברו שאף אחת מהן לא תמצא כוח וריכוז להתבונן ב"חומרים הכבדים" על השואה… אך כרגיל ב"גנזך קידוש השם" הן הופתעו, ובגדול.

הבנות ישבו במשך כארבע שעות, וצללו לתוך עולם מופלא של יהדות טהורה ואיתנה; של אמונה יצוקה וביטחון עז ושל עוצמת הרוח היהודית כפי שהתגלתה בימי השואה ואחריהם.

בתום יום העיון ניגשה מורה והודתה לצוות הגנזך ואמרה, כולה נרגשת, בגילוי לב:

כבר זמן רב שאינני מסוגלת לשמוע על השואה, ובוודאי שלא לקרוא ספרים עליה ועל זוועותיה. אין לי את הכוחות לזה, ממש פחדתי מיום העיון הזה, אבל עכשיו אני חייבת לומר לכם: לראשונה בחיי נחשפתי לחוויה יהודית מרוממת ומחברת. זו הרגשה שעוד לא חוויתי כדוגמתה!

בו זמנית (יום שני כ"ה באדר ב' תשפ"ב) נערכו ימי עיון בשני סמינרים בבית שמש, בהדרכת מרצים ומרצות של "גנזך קידוש השם". האירועים זכו להצלחה מופלאה, והמשוב שהגיע להנהלת הגנזך מטעם הנהלות בתי הספר הצליחו לרגש גם אנשי ההנהלה, ההוראה וההפקה של "גנזך קידוש השם" שאינם נחים לרגע על זרי הדפנה וממשיכים בכל הלהט ליעדים הבאים.

ימי העיון מתוכננים בשיתוף פעולה עם הנהלת בתי הספר ומוסדות החינוך, לפי העניין והצורך החינוכי. יש ובתי הספר מבקשים פעילות על גבורת הנפש של הורים או ילדים, על עוצמות של אמונה ושלווה שבאו לידי ביטוי דווקא בימי השואה או על הווי שמירת התורה והמצוות בגטאות ובכלל בתקופת השואה. לעתים, לבקשת הנהלות בתי הספר, הפעילות מתמקדת בדמויות מסוימות, כך למשל צוין בשבוע שעבר יום השנה של שרה שנירר ע"ה, ואלפי תלמידות בית יעקב נחשפו לתכנית מרתקת על דמותה ועל פועלה ועל ההווי המדהים של חניכותיה, מורות בית יעקב ותלמידותיהן בימי השואה.

הפעילות מושקעת ומרתקת. מלווה בחומרי עזר ואמצעי מולטימדיה מתקדמים, ובני הנוער מתחברים ומבקשים עוד.

המרצים של "גנזך קידוש השם" הם המיטב של הציבור החרדי, והופעותיהם מותירות את התלמידים פעורי פה. ההשפעה של הדברים ניכרת עליהם זמן רב.